okt 31

Indienen van een melding over openbare ruimte, hoe doe je dat?

Je woont met veel plezier in je straat maar het komt wel eens voor dat je je ergert aan kapotte straatverlichting, zwerfvuil, geblokkeerde stoep of onveilige verkeerssituatie. Dit wil je melden aan de gemeente Utrecht maar hoe doe je dat? De wijkraad Zuidwest geeft je een aantal handige tips om de openbare ruimte in Kanaleneiland, Transwijk, Rivierenwijk en Dichterswijk leefbaar te houden.

Bellen naar 030 2860000

Om jouw probleem aan te melden kun je bellen naar 030 2860000 waarna het klantcontactcentrum van de gemeente Utrecht jouw probleem noteert en ermee aan de slag gaat.

Invullen van meldingenformulier Gemeente Utrecht

Een tweede mogelijkheid om jouw probleem te melden is het invullen van het klachtenformulier op de website van de gemeente Utrecht.  Deze kun je vinden op www.utrecht.nl/melding. Het is mogelijk om de melding te doen met of zonder DigiD. De keuze is aan jou.

Zet je melding op Twitter

De gemeente Utrecht zit ook op Twitter met @GemeenteUtrecht of @WijkbureauZW. Ook op deze manier kun je de gemeente informeren.

Maak gebruik van Verbeterdebuurt.nl

Een  goed alternatief voor bellen, invullen van een klachtenformulier of Twitter is om op de website van www.verbeterdebuurt.nl jouw melding op de digitale kaart van Utrecht te zetten. Heb je een smartphone gebruik dan de app van Verbeter De Buurt. Deze app is te downloaden via de Apple of Android app store. De meldingen worden verzameld en vervolgens doorgestuurd naar de gemeente Utrecht. Wat extra leuk is aan deze website is dat je naast klachten ook ideeën kunt indienen en dat je jouw klacht of idee via Twitter of Facebook kunt delen.

Kortom er zijn meerdere mogelijkheden om als bewoner jouw klacht te melden. Het is belangrijk dat je als bewoner dit blijft doen want de openbare ruimte is namelijk van ons allemaal.

Geef een reactie

Your email address will not be published.